• Το σχολείο μας
  • Η νέα αυλή μας
  • image
  • image
  • επέτειος οχι
  • Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
Previous Next

«Κάθε Δευτέρα η τσάντα στο σχολείο?!!!»

?μήπως πρόκειται γι? αστείο;

?ρωτήστε το Γ2 !!!

Από την 1η Δεκέμβρη του 2014, οι μαθητές της Γ2, του 5ου δημοτικού σχολείου , μαζί με τη δασκάλα τους και σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο της 1ης Περιφέρειας Α/θμιας Εκπ/σης, κ. Μιχάλη Κολιοραδάκη, εφαρμόζουν ένα πιλοτικό εκπ\κό πρόγραμμα που φέρει τον τίτλο: «H τσάντα μένει στο σχολείο?».

Σκοπός του προγράμματος, σύμφωνα με τον Σχολικό μας Σύμβουλο είναι: «να απελευθερωθεί ο μαθητής από τον φόρτο των πολλών εργασιών στο σπίτι, αλλά και ο γονιός από το άγχος του χρόνου, που πιέζει όλη την οικογένεια , καθώς τα παιδιά έχουν και άλλες δραστηριότητες στο καθημερινό τους πρόγραμμα».

Σε πρώτη φάση το πρόγραμμα είχε την ομόφωνη υποστήριξη των γονέων του τμήματος και φυσικά αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό από τους μαθητές της τάξης , κάνοντάς τους να έρχονται με περισσότερο κέφι στο σχολείο.

Έτσι όλα τα μαθήματα της ημέρας (γλώσσα-μαθηματικά-ιστορία-μελέτη), καθώς και όλες οι εργασίες των μαθητών ολοκληρώνονται κάθε Δευτέρα μέσα στην τάξη.   Η ημέρα αυτή αξιοποιείται επίσης :

  • με επανάληψη σε γνωστικά πεδία τα οποία δεν εμπεδώθηκαν από το σύνολο των μαθητών
  • με ενισχυτική διδασκαλία προς μαθητές που την έχουν ανάγκη
  • και επιχειρείται μια άμεση επαφή με την ελληνική λογοτεχνία και ποίηση, με ανάλογες δράσεις, που στόχο έχουν να κινητοποιήσουν όχι μόνο τον γνωστικό τομέα του παιδιού, αλλά κυρίως τον συναισθηματικό και ψυχοκινητικό.

 

         Αναλυτικότερη παρουσίαση των στόχων:

Με υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός κ. Ανδρέας Λοβέρδος και ανακοινώθηκε χθες, σε όλα τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) θα προβλέπεται ολοκλήρωση των μαθητικών εργασιών και εμπέδωση των μαθημάτων εντός του διδακτικού ωραρίου. Πρόκειται για 1.347 σχολεία σε όλη την Ελλάδα τα οποία θα εφαρμόσουν την οδηγία στην υποχρεωτική ζώνη μαθημάτων που είναι μέχρι τις 2 το μεσημέρι από το Μάρτιο του 2015 έως και το τέλος της σχολικής χρονιάς,

Διαβάστε περισσότερα:

ΓΝΩΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

  • ΓΛΩΣΣΑ
  • Να γνωρίσουν οι μαθητές κάποιους από τους μεγαλύτερους Έλληνες λογοτέχνες και ποιητές .
  • Να είναι σε θέση να γνωρίζουν και να αναγνωρίζουν τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα τους.
  • Να ακούσουν και να δουν ?όπου είναι εφικτό- τα έργα αυτά μέσα από ηχητικές ?οπτικές πηγές και να συνδεθεί διαθεματικά το περιεχόμενο τους με τη ζωγραφική , τη μουσική, τη δραματοποίηση αλλά και με το πλήθος των υπόλοιπων γνωστικών αντικειμένων της τάξης.
  • Μέσα από τα έργα αυτά να ασκηθούν οι μαθητές στην αντιγραφή και ορθογραφία, προκειμένου να μείνουν στη μνήμη τους κομμάτια του γραπτού λόγου, τα οποία εμπεριέχουν δυνατούς συμβολισμούς-εφόδια απαραίτητα για τη μελλοντική τους ζωή.
  • Να ασκηθούν στον προφορικό και γραπτό λόγο.
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία τους.
  • Να ασκηθούν στην επεξεργασία των γραμματικών φαινομένων-όχι από το βιβλίο της γλώσσας-αλλά μέσα από αποσπάσματα λογοτεχνικών έργων ή ποιημάτων των συγγραφέων και ποιητών που συναντούν κάθε φορά.
  • Να μάθουν να εργάζονται μόνοι τους, οργανώνοντας σωστά τον χρόνο τους και καθιστώντας ταυτόχρονα τον εαυτό τους σίγουρο και αποτελεσματικό.
  • Να μάθουν οι μαθητές να προβαίνουν σε έλεγχο του εαυτού τους μέσω της αυτοδιόρθωσης.
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
  • Να ασκηθούν επιπλέον στο μάθημα της ημέρας .
  • Να κατανοήσουν και να υπερβούν τυχόν δυσκολίες που συνάντησαν στη συγκεκριμένη ενότητα.
  • Μέσα από την εμπέδωση και την ενισχυτική διδασκαλία να οδηγηθούν στην παγίωση μαθηματικών συνηθειών και συμπεριφορών.
  • ΙΣΤΟΡΙΑ
  • Να κατανοήσουν το μάθημα της ημέρας μέσα από συζήτηση προβληματισμό, χρήση πολυμέσων .
  • Να αποκτήσουν οι μαθητές ιστορικές γνώσεις , οι οποίες θα τους βοηθήσουν στο να αναπτύξουν ιστορική σκέψη και ιστορική συνείδηση.
  • ΜΕΛΕΤΗ
  • Να αποκτήσουν γνώσεις για τον κόσμο που τα περιβάλλει μέσα από διάλογο, προβληματισμό και χρήση πολυμέσων .

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΓΛΩΣΣΑ

  • Να εκτιμήσουν οι μαθητές το «βάθος» και τον «πλούτο» της ελληνικής γλώσσας και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντί της.
  • Να επιθυμούν να διαβάσουν ξανά κάτι που τους άρεσε και τους «άγγιξε» συναισθηματικά.
  • Να αναγνωρίσουν και να αποδεχτούν τις διαφορετικές αντιλήψεις και στάσεις των συμμαθητών τους, πάνω στα διαφορετικά θέματα που θίγονται μέσα από τα λογοτεχνικά έργα και ποιήματα, κατανοώντας και αποδέχοντας τη διαφορετικότητα μέσα τους και γύρω τους.
  • Να γνωρίσουν καλύτερα ο ένας τον άλλο και να αγαπήσουν ο ένας τον άλλο, αναπτύσσοντας θετική αντίληψη προς τον άνθρωπο και κυρίως προς τον ίδιο τους τον εαυτό.
  • Να μοιραστούν συναισθήματα \να συγκινηθούν\να αποφορτιστούν\να γοητευθούν.
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
  • Να αισθανθούν οι μαθητές , μέσα από τη συλλογική εργασία και συνεργασία, τη χαρά της εύρεσης λύσης από κοινού και να συνειδητοποιήσουν την ξεχωριστή δύναμη της ομάδας.
  • Να μοιραστούν τις διαφορετικές μαθηματικές τους ικανότητες και τον διαφορετικό τρόπο σκέψης, προκειμένου να νιώσουν μοναδικοί.
  • Να νιώσουν πως τα προβλήματα δεν έχουν μία μόνο λύση ?δεξιότητα απαραίτητη για τη μελλοντική τους ζωή.
  • ΙΣΤΟΡΙΑ
  • Να γοητευθούν από τους ήρωες , τα κατορθώματα και τις περιπέτειές τους.
  • Να ταξιδέψουν με τον νου και την καρδιά τους μέσα στο χρόνο.
  • Να μοιραστούν συναισθήματα και συγκινήσεις.
  • Να απολαύσουν και να χαρούν το μάθημα σαν παραμύθι.
  • ΜΕΛΕΤΗ
  • Να αισθανθούν οι μαθητές την ευθύνη που έχουν ως αυριανοί πολίτες απέναντι στο περιβάλλον , ώστε με τη στάση τους και τη μελλοντική τους δράση να συμβάλλουν στη διατήρηση και στην αειφορία του.

 ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

  • ΓΛΩΣΣΑ
  • Να μάθουν να εργάζονται μόνοι τους αλλά και να συνεργάζονται δουλεύοντας ομαδικά.
  • Να γίνουν ικανοί να οργανώνονται μόνοι σε ομάδες αποκτώντας την ικανότητα της αυτορρύθμισης.
  • Να προβληματιστούν και να οδηγηθούν σε διάλογο.
  • Να αποκτήσουν επιδεξιότητα στο να επιλέγουν να διαβάσουν κάθε φορά αυτό που τελικά χρειάζονται.
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
  • Να αποκτήσουν επιδεξιότητα στην επίλυση των ασκήσεων και των προβλημάτων μέσα από την επανάληψη μαθηματικών στρατηγικών .
  • Να γίνουν ικανοί στο να οργανώνουν τη σκέψη τους .
  • Να ασκηθούν στο να δοκιμάζουν λύσεις. Προχωρώντας, αν χρειαστεί να αναθεωρούν (αν οι σκέψεις είναι λανθασμένες) ,να ξαναοργανώνουν τις λύσεις και πηγαίνοντας μπρος πίσω να φτάνουν στη λύση.
  • ΙΣΤΟΡΙΑ
  • Να προβληματιστούν για τα ιστορικά γεγονότα, για την ιστορική αλήθεια και να οδηγηθούν μέσα από δημιουργικό διάλογο στην εξαγωγή εποικοδομητικών συμπερασμάτων.
  • Να αμφισβητήσουν και να κινητοποιηθούν ψυχικά, προκειμένου να αναζητήσουν επιπλέον ιστορικές πηγές.
  • ΜΕΛΕΤΗ
  • Να γίνουν οι μαθητές ικανοί στο να επιλέγουν τις σωστές κάθε φορά στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στο περιβάλλον .
  • Να προβληματιστούν για το μέγεθος της ατομικής ευθύνης που φέρει ο καθένας απέναντι στο περιβάλλον και να κινητοποιήσουν τη δύναμή τους προς τη δημιουργικότητα.
  • Να αναπτύξουν δράση και ενδιαφέρον για τα πρόσωπα και τα πράγματα που τους περιβάλλουν.
  • Να γίνουν ενεργοί πολίτες.

Πρόσθετες πληροφορίες